Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu [inbag.sk]
Ustanovujúce obchodné podmienky medzi prevádzkovateľom / predávajúcim a objednávateľom / kupujúcim
(ďalej len "VOP")
1. Prevádzkovateľom (predávajúcim) v internetovom obchode INBAG.SK je eurOKontakt s.r.o.,
Sládkovičova 9, 974 05 Banská Bystrica
2. Objednávateľom (kupujúcim) v internetovom obchode je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle
elektronický formulár s objednávkou tovaru (produktu/ov alebo služby/žieb).
3. Pri objednávaní ako fyzická osoba - nepodnikateľ, prosím, uveďte vaše meno, priezvisko, adresu, kam má byť
doručený tovar, telefónne číslo a e-mail. Ak nakupujete ako právnická osoba (na firmu alebo živnosť),
v objednávke tiež uveďte vaše obchodné meno, IČO, DIČ / IČ DPH a fakturačnú adresu, ak je odlišná
od adresy doručenia.
V zmysle nariadenia GDPR a zákona č. 18/2018 Z z prevádzkovateľ prehlasuje, že osobné údaje sú
spracúvané len na účely plnenia zmluvy (objednania, platby a dodávky tovaru) a v prípade výslovného súhlasu
objednávateľa aj na zasielanie obchodných informácií (newslettrov).
Získané osobné údaje sú chránené proti poškodeniu, zničeniu, strate, zmene, neoprávnenému prístupu
a sprístupneniu, poskytnutiu alebo zverejneniu, ako aj pred akýmkoľvek iným neprípustným spôsobom
spracúvania.
4. K akceptácii objednávky tovaru zo strany prevádzkovateľa a teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza na
základe potvrdenia tejto správne a úplne vyplnenej objednávky elektronickou formou (e-mailom) zo strany
prevádzkovateľa, pričom prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na dodatočnú úpravu ceny objednaného tovaru
(prevádzkovateľ teda negarantuje cenu tovaru, ktorá je uvedená na internetovej stránke prevádzkovateľa v čase
uskutočnenia objednávky, nakoľko je táto závislá od zmeny dodávateľských cien predmetného tovaru).
Po odoslaní objednávky na Vami zadaný e-mail bude poslané potvrdenie o prijatí objednávky a neskoršie aj
ďalšie informácie o stave vašej objednávky (napr. objednávka bola spracovaná, tovar bol expedovaný, tovar je
momentálne vypredaný a pod.). Objednávku si môže registrovaný objednávateľ skontrolovať priamo
v on-line režime na web stránke internetového obchodu po prihlásení.
5. Miestom naplnenia kúpnej zmluvy sa rozumie sídlo (bydlisko) alebo miesto podnikania objednávateľa uvedené
v elektronickom formulári s objednávkou. Tovar bude dodaný prevádzkovateľom s využitím služieb tretích
subjektov (zmluvný prepravca, kuriérska služba) alebo prevádzkovateľ dodá tovar vlastnými prostriedkami
alebo na základe dohody s objednávateľom bude tovar pripravený u prevádzkovateľa na odovzdanie. Dodanie
tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním objednávateľovi alebo odovzdaním tovaru na prepravu zmluvnému
prepravcovi. Vlastnícke právo na tovar prechádza na objednávateľa dodaním tovaru pod odkladacou
podmienkou zaplatenia kúpnej sumy uvedenej v objednávke v plnej výške. Do doby prechodu vlastníckych práv
z prevádzkovateľa na objednávateľa, má objednávateľ všetky povinnosti uschovávateľa vecí a je povinný
výrobky a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností
identifikovateľné ako tovar prevádzkovateľa.
6. Prevádzkovateľ dodá tovar objednávateľovi v čo najkratšej dobe po prijatí elektronického formulára
s objednávkou v dodacích lehotách uvedených na internetovej stránke prevádzkovateľa. Objednávateľ berie na
vedomie, že uvádzané termíny dodávok (dodacie lehoty) majú len orientačný charakter. Objednávateľ súhlasí
s predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú.
V prípade, že prevádzkovateľ nie je schopný dodať objednávateľovi všetok objednaný tovar v dohodnutom
termíne, upovedomí o tejto situácií v čo najkratšom čase objednávateľa a oznámi mu predpokladaný termín
dodania objednaného tovaru alebo mu navrhne dodanie náhradného tovaru. V prípade, ak objednávateľ objedná
tovar neštandardných rozmerov alebo tovar ťažší ako 30 kg, prevádzkovateľ dohodne platobné a dodacie
podmienky s objednávateľom individuálne.
7. V prípade, ak tovar doručuje zmluvný prepravca, dáva objednávateľ prevádzkovateľovi právo poskytnúť
zmluvnému prepravcovi potrebné osobné údaje za účelom doručenia tovaru (meno / obchodné meno, adresa,
telefón).
Prevádzkovateľ prehlasuje, že pre zabezpečenie dodávky s využitím služieb tretích subjektov - zmluvný
prepravca, kuriérska služba ako sprostredkovateľov, využíva len overené spoločnosti. Tieto môžu spracúvať
osobné údaje objednávateľov poskytnutých prevádzkovateľom a viesť o nich evidenciu osobných údajov len
v nasledujúcom rozsahu:
- preprava a doručenie zásielky objednávateľovi
- evidencia doručených a nedoručených zásielok
- komunikácia iniciovaná dotknutou osobou vo veci doručovania zásielky treťou stranou
- vybavovanie prípadných reklamácií alebo sťažností
Tretia strana je oprávnená spracúvať osobné údaje len spôsobom a v medziach ustanovených zákonom
o ochrane osobných údajov a je povinná zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch objednávateľov
poskytnutých prevádzkovateľom.
8. Pri preberaní tovaru objednávateľ obdrží doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru
v prípade platby na dobierku. Doklad o prebratí tovaru je zároveň objednávkou tovaru v písomnej podobe.
Daňový doklad s vyčíslením kúpnej ceny a DPH dostane objednávateľ e-mailom najneskôr do 14 kalendárnych
dní od doručenia tovaru.
9. V prípade, ak objednávateľ nezaplatí a neprevezme objednaný tovar mimo situácie poškodenia tovaru
pri doručení (zásielka sa vráti ako nedoručená bez zavinenia prevádzkovateľa, napr. ak zmluvný prepravca
adresáta nenašiel, nevyrozumel o uložení zásielky, objednávateľ zásielku nedopatrením alebo úmyselne
neprevzal, a pod. ), prevádzkovateľ môže požadovať náhradu škody spôsobenej porušením povinnosti,
na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta. Zmluvná pokuta je v takom prípade stanovená minimálne vo výške
zaplateného poštovného a maximálne vo výške 50% z celkovej ceny objednávky. Objednávateľovi, ktorý
neprevzal objednávku, bude zaslaná správa e-mailom so žiadosťou o informáciu, čo ďalej robiť s jeho
objednávkou. Na odpoveď na túto výzvu má objednávateľ termín 7 dní odo dňa odoslania správy. Ak
objednávateľ požiada o opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky, prevádzkovateľ doúčtuje k celkovej cene
zásielky druhý manipulačný poplatok a poštovné podľa platného cenníka. Opätovné odoslanie takto vrátenej
zásielky je možné len na základe úhrady vopred. Pokiaľ objednávateľ na výzvu prevádzkovateľa v určenom
termíne neodpovie, objednávka bude zo strany prevádzkovateľa stornovaná.
10. Objednávateľ ako súkromná osoba (nepodnikateľ) má v súlade so zákonom možnosť odstúpiť od zmluvy do
14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. V takom prípade objednávateľ kontaktuje prevádzkovateľa a zašle
mu vyplnený formulár Odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zakúpený tovar nepoškodený v pôvodnom stave ako pri prevzatí
(vrátane dokumentácie, príslušenstva, a pod.) objednávateľ zašle na vlastné náklady spolu s originálom
dokladu o kúpe späť na adresu prevádzkovateľa (ale nie formou dobierky). Právo na odstúpenie od zmluvy
nemá objednávateľ, ak bol tovar zakúpený a prevzatý osobne u prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ sa zaväzuje
vrátiť objednávateľovi cenu zaplatenú za príslušný tovar v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia
vráteného tovaru prevodom na účet objednávateľa, pokiaľ nepožiada inak.
V prípade, ak je vrátený tovar poškodený, použitý, opotrebovaný alebo neúplný, prevádzkovateľ môže vrátiť
objednávateľovi kúpnu cenu zníženú o hodnotu poškodenia, či opotrebenia predmetného tovaru a to vo výške
min. 1% z celkovej ceny tovaru (v súlade s príslušnými ustanoveniami § 457 Občianskeho zákonníka).
V prípade zrušenia objednávky objednávateľom pred dodaním tovaru (kvôli nemožnosti dodávky tovaru z
určitého dôvodu) a s úhradou vopred, bude kúpna cena vrátená v lehote do 7 kalendárnych dní prevodom
na účet objednávateľa, pokiaľ nepožiada inak.
11. Objednávateľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba
začala plniť so súhlasom objednávateľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy, taktiež
nemôže odstúpiť pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek objednávateľa, pri tovare
určeného osobitne pre jedného objednávateľa, pri tovare, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
(napr. z hygienických dôvodov) alebo pri tovare, ktorý rýchlo podlieha skaze.
12. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeny cien. Cena je platná taká, aká je uvedená v e-maili potvrdzujúcom
prijatie objednávky. Súčasťou ceny nie je poradenská činnosť, dopravné ani žiadne iné náklady, pokiaľ to nie
je uvedené v popise produktu. Cena tovaru je určovaná podľa platného cenníka a je uvedená s DPH 20%.
Zvýhodnené (akčné) ceny tovaru sú zreteľne označené symbolmi (ako napr. "akcia").
Platnosť zvýhodnených cien trvá do vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene.
V PRÍPADE NÁKUPU TOVARU V AKCII NIE JE MOŽNÉ UPLATNIŤ ŽIADNU DODATOČNÚ ZĽAVU ALEBO
ZĽAVOVÝ KUPÓN. AK OBJEDNÁVATEĽ NAPRIEK TOMU UPLATNÍ PRI NÁKUPE DODATOČNÚ ZĽAVU
ALEBO KUPÓN, TÁTO ĎALŠIA ZĽAVA NEBUDE VO VÝSLEDNEJ CENE ZOHĽADNENÁ.
13. V prípade, ak sa objednávateľ aktuálne nachádza alebo žije v zahraniči, prevádzkovateľ dohodne platobné
a dodacie podmienky s objednávateľom individuálne. Pri doručení objednávky do ČR objednávateľ platí cenu
tovaru a dopravu kuriérskou službou v prepočte na Kč podľa aktuálneho kurzu Národnej banky Slovenska
(www.nbs.sk).
14. Záručné podmienky sú upravené reklamačným poriadkom.
15. Prevádzkovateľ nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú doručovateľom (pošta, kuriér) alebo
udaním nesprávnej adresy objednávateľa. Objednávateľ je povinný dôkladne skontrolovať tovar pri jeho
prevzatí od doručovateľa a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru. Pokiaľ je
zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, objednávateľ je povinný ihneď kontaktovať prevádzkovateľa bez
prevzatia zásielky. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou doručovateľa alebo poškodenie tovaru
zavinené doručovateľom je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u doručovateľa. Reklamácie
mechanického poškodenia tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez vád potvrdil objednávateľ
doručovateľovi, nebudú prevádzkovateľom uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude
objednávateľovi poskytnuté.
16. Všetky prijaté elektronické objednávky tovaru sú považované za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy a nie sú
považované za záväzné. Objednávateľ má právo zrušiť objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred
expedíciou tovaru a to prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky. Prevádzkovateľ má právo zrušiť objednávku
v prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci, z dôvodu ukončenia jeho výroby, z dôvodu jeho vypredania
alebo z dôvodu nemožnosti dodania v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, vo všetkých týchto
prípadoch prevádzkovateľ o tom informuje objednávateľa. Prevádzkovateľ je povinný poskytnúť možnosť
dodania náhradného tovaru. Objednávateľ má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru
a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri zrušení
objednávky finančné prostriedky vrátené objednávateľovi v lehote 15 kalendárnych dní rovnakým spôsobom,
aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ objednávateľ nepožiada inak.
17. Objednávateľ svojou objednávkou potvrdzuje, že v zmysle nariadenia GDPR a zákona č. 18/2018 Z z
o ochrane osobných údajov, prevádzkovateľ môže spracovať a uschovať jeho osobné údaje, najmä
tie, ktoré sú uvedené vyššie, a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti prevádzkovateľa a spracovať ich vo
všetkých svojich informačných systémoch.
Objednávateľ udeľuje prevádzkovateľovi súhlas na uchovávanie osobných údajov:
- po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a správcom
a uplatňovania nárokov z týchto zmluvných vzťahov (po dobu 15 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu).
- po dobu, kým je odvolaný súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely marketingu, najdlhšie 5 rokov,
ak sú osobné údaje spracovávané na základe súhlasu.
Súhlas so spracovaním osobných údajov môže objednávateľ odvolať kedykoľvek písomnou formou,
(e-mailom, listovou zásielkou) alebo telefonickou formou, na základe čoho prevádzkovateľ jeho osobné údaje
vymaže zo svojej databázy. Registrovaný objednávateľ môže odstrániť svoj účet priamo v on-line režime v
správe účtu zákazníka v úprave používateľského konta na web-stránke inbag.sk po prihlásení.
18. Objednávateľ v prípade jeho výslovného súhlasu so zasielaním obchodných informácií pri odoslaní objednávky
alebo registrácii, môže obdržať správy o ponukách tovarov, akciách a službách predávajúceho. Objednávateľ
môže zasielanie kedykoľvek odvolať cez linku, ktorá sa nachádza v e-mailoch, ktoré mu budú doručované.
19. Na obchodné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu z neho vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré
nekonajú pri uzatváraní obchodných zmlúv podľa týchto VOP v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení Občianskeho zákonníka aj osobitné predpisy, najmä zákon
č. 108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji, zákon č. 250/2007 o ochrane
spotrebiteľa.
20. Objednávateľ a prevádzkovateľ sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä
prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete, ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Elektronická forma komunikácie nie je akceptovateľná v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy.
21. Objednávateľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Bez
ohľadu na ostatné ustanovenia týchto VOP, nezodpovedá prevádzkovateľ objednávateľovi za ušlý zisk, stratu
príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia kúpnej zmluvy
alebo vzniknuté iným spôsobom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky
niektoré ustanovenia týchto VOP ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a
vynútiteľnosť ostatných ustanovení VOP a zvyšné časti príslušného ustanovenia VOP tým zostávajú
nedotknuté.
22. VOP platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronického
formulára s objednávkou s výnimkou, ak je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté inak.
23. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV: Objednávateľ má právo obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou
o nápravu (e-mailom na objednavky(at)inbag.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým prevádzkovateľ
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že prevádzkovateľ porušil jeho práva. Ak prevádzkovateľ
odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, objednávateľ má právo
podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt
ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z.
ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže
spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je
dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho
zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka
len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu
neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP
je splnená umiestnením na internetovej stránke obchodu.
Tieto VOP sú platné od 25.05.2018 a plne nahrádzajú predchádzajúce VOP. Prevádzkovateľ si vyhradzuje
právo zmeniť VOP aj bez predchádzajúceho upozornenia.